For Saabi, this shehr was metamorphosing faster than she had thought it would. Though the city changed every time within the span of a refreshed newsfeed, yet this…
पान तिसरे : ७-१-१९८७ बागेतून निघालो तसा मी सावकाश रस्ता ओलांडत होतो. जितुभाईंना घरी पोहोचण्याची घाई झाली होती. आपल्या आकारमानाचीही पर्वा न करता ते रिक्षांच्या मधून वाट काढून समोरच्या बाजूस…
“Imagination is the only weapon in the war against reality.” -Lewis Carroll, Alice in Wonderland And all the creative souls are privileged by wielding that weapon. The recent show ‘By Darkling…
If the “outside” was violence and the “inside” was pain and the urge to end it, then what would in the language of theatre the ‘inbetween’ look like? In this…
भारत हा एक असा देश आहे की जो बहुविध आहे. धर्म, भाषा, प्रांत, वेगवेगळ्या विचारधारा कितीतरी विविधता. कित्येक वर्ष आपण एक देश म्हणून या विविधतेतही एकत्र आहोत यासाठी भारत ओळखला…
He had come to the end of his journey. Sitting there, on the stairs that led to his old room upstairs, he thought about Vasudevan uncle. The German-born Malayali, who…
वैशाली ओक, फ्लो ऑफ डेथ (आफ्टर गोध्रा), २००२
१९४७ मध्ये मोहम्मद ८ वर्षांचे होते आणि आपल्या कुटुंबाबरोबर पंजाबमधील लुधियाना जिल्ह्यातल्या सदरपुरा गावात राहत होते. फाळणीची घोषणा झाली त्यावेळी त्यांना आपल्या कुटुंबासहित…
‘Syed Bhai aap ko kuch yaad aa raha hai?’ I usually ask as we zoom past the Mahatma Gandhi Memorial hospital at Kalamboli in the middle of the night on…
Image 1
This photo-essay is an attempt to look at archival traces from a heterotopic gaze.[i] Such a gaze, as Michel Foucault writes, “exerts a sort of counteraction” on any position we…
What is the relationship of memory to acts of writing, reading, viewing art works, and making sense of visual languages? What kind of multiple perspectives does memory offer in any…
आपण दुकानाच्या शोधात बाहेर पडलेले असतो. चालत राहातो, चालत राहातो. पण, दुकान सापडत नाही. दुकानाचं नाव आठवत राहातं, दुकानाचा मालक आठवत राहातो. तिथं काम करणा-या मुलाकडे बघून आपण वैतागून, मनातल्या…