Skip to content Skip to footer

स्थलांतर : सागर कांबळे

Rajib Chowdhury, Blossoms in the Ruin I, 2019 वडापवाला मी हातावरचं पोट असलेला वडाप ड्रायव्हर असतो गुटखा चघळत पोरीबायांना डोळ्यांनी चाचपडणारा वासनांध बुवा असतो रास्ता रोको करणारा शेतकरी असतो पानटपरीवाल्याला मारणारा…

Read More

Overexposed: Rhea Nath

family and part-time adversary- you’ve deciphered my source code, pressing all the right buttons at all the wrong times do you know how conflicting it is to hate aspects of…

Read More

आवार आणि इतर कविता : अनिरुध्द आचार्य

प्रवाहात कागदी होडी पाण्यात सोडतो आहे उलगडून वाचू नको; फक्त निर्विकार पहा काळी शाई फुटली, तरी जाणिवा संपत नाहीत प्रतिध्वनी विस्तारतील - अंतहीन; डोहात खोल माझे शब्द पुन:…

Read More

Exactness: Sanjeev Sethi

Light If we could possess the present seize its significance we wouldn’t saunter towards chthonian streams. Hobnobbing with hate emerging within oneself is to provide nod to negativism. Happiness: absence…

Read More

राक्षस : दिनकर मनवर

Rajib Chowdhury, In the land of Roses, Apple trees and Corpses – I, 2016 १. तू मिश्या पांढऱ्या करतोस यातच सगळं काही आलं २. तुला अख्खंच्या अख्खं शेत हवं आहे पिकलेल्या…

Read More

If I Had My Way: Ramu Ramanathan

If I had my way, I will request everyone to perform Jyotiba Phule’s play, Tritiya Ratna (1865). The play breaks with the past and challenges caste conservatism. Phule was the…

Read More

Valvacha Paus: Tanvi Deshmukh

'Valvacha paus', my Aji calls it. Midsummer rain. Rain that stands with one foot planted in the middle of monsoon, the other in breezy spring. Stuck, forever, between arrival and…

Read More