नमस्कार. सर्वप्रथम मला ‘तन्वीर नाट्यधर्मी पुरस्कार’ दिल्याबद्दल निवड समितीतील साऱ्यांचा मी मनापासून आभारी आहे. हा सन्मान स्वीकारताना माझ्या मनात अनेक भावना उचंबळून आल्या आहेत. डॉ. श्रीराम लागू आणि दीपाताई यांचं…
Discourse on Theatre-Direction has been a least-explored field in our country, sparsely articulated by practicing directors, furthermore conspicuously absent from writing and theorising. There is no consensus on what direction…
I inhale. I am Ravana. I am Ravana. RAVANA. Ten heads. The wisdom of ten heads. Though how one is to make sure that all the ten heads contain wisdom is…
In 2010-11, I was part of Writers Bloc, a workshop and festival by the Royal Court Theatre for Indian playwrights. Over the course of a year we were to develop…
एखाद्या गोष्टीने खळबळ माजवली आहे असं ऐकले की आपले कान ताठ होतात. उत्साह वाढतो. आणखी जाणून घेण्याची बेचैनी पैदा होते. त्या गोष्टीबद्दल आपल्याला योग्य वाटेल एवढे ज्ञान (म्हणजे खरेतर माहिती)…
In my play Sindhu, Sudhakar, Rum ani Itar (SSRI), I revisited a 1919 Marathi popular play, Ekach Pyala. The characters in Ekach Pyala come alive in the fascinating script of…