‘आता’ असतो का? हा विवाद्य आणि आव्हानात्मक प्रश्न आहे. तरीही ‘आता’च असतो ज्याचे ‘असणे’ सिद्ध करता येते. कारण, आधीचे (भूतकाळ) घडून गेलेले असते म्हणून ते ‘नसते’ आणि येणारा (भविष्यकाळ) अजून…
Final Display 2017, Department of Fine Arts, Sarojini Naidu School, University of Hyderabad The Students’ Final Display is an organized artistic practice in the premise of the Department of Fine…
Lines delicate and flowingIntersectingMeeting at pointsThen moving againNothing is random.In the map of memoryJoin the dotsSome dots sparkleConnections appear…Stories told, untoldImaginary, realClear or blurred.Stories are manySome are saidNot in many…
Maintenant, one of the possible translations of ‘Now’ in French, from main, hand and tenir, grasp or hold, fits perfectly into the world of sculpture, speaking as it does of the tactile…
a surveyor/ accountant/ writer/ rewriter/ listener/ observer of ugly histories- a poem as an act of writing a past story, not a (his)tory
“our families have ugly histories”, a friend…
Failed and prolonged situationsOne day we say ‘no more!’and stop in our livesIt’s strange, how we livebetween two extremes of emotionsWe are moving onWe have kept moving on I am alone…
जग नाटकीयतेने व्यापलेलं असतं. कलाकार आपापल्या तऱ्हेने जग नाटकीय बनवत असतात. काळ, अवकाश, शरीर आणि श्रोते / दर्शक/ प्रेक्षक अशा घटकांनी नाटकीयता व्यापलेला असते. यामधले सादर करणारा/रे आणि श्रोता/प्रेक्षक नाटकाच्या…
आमचे म्हणजे ह्याचे. जो हे जे वाचतोय त्याचे. तो अण्णावर प्रेम करायचा प्रचंड. अण्णा सध्यस्थितीत ८५ वर्षांचे. गोष्ट सुरू होईल तेव्हा त्यांचं वय ‘नुकतं’च. सुरूवातीपासून सुरू करू.
नुकती ‘सुरूवात‘ – अण्णा…
For a while now I have been working on a series of photographs where the frozen still image is essentially a residue of an extensive process of meticulous constructions. An…